Dagens pass

Dagens träning idag blev Crossfit Endurence! Skillnaden på crossfit och crossfit endurence är att crossfit endurence är mer inriktad på flåset och kondition!
Det var premiär för min del på Crossfit Endurence idag :) Har alltid varit lite skeptisk
 
Dagens wod:
 
3 varv
10 front squats (17,5 kg)
20 kettelbell swing (12 kg)
25 wall ball (4 kg)
Vila 1 minut
 
Jag var klar efter 8:23!
Känsla: Jag är nöjd med dagens prestation! Hade kunnat ta liiiite mer på front squats! Men det är inte styrkan först och främst på endurence utan flåset :)
 
Efter dagens wod var det dags för Tabata!!!
 
Rodd i 20 sekunder, vila 10 sekunder! Detta gjorde vi 16 gånger, dvs två tabatarundor :)

Kommentarer
Postat av: Michie

Fram till 1 juni så är det i stort sett bara endurance som gäller för min del så det är bara till att vänja sig:)

2013-04-11 @ 09:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0