Gårdagens löpning

Igår vad jag i vårat förråd på Alideberg från kl 8 på morgonen till 14 på eftermiddagen! Efter det åkte jag och lämnade av Johannes på hestra för att titta på fotboll, medans jag åkte hem och rensade förrådet hemma på Trandared för att få in det vi hämtade på Alideberg :) Så jag var klar 18:30 igår kväll!!
 
Min första tanke var att "åhh, nu ska jag slänga mig på soffan", för jag hade verkligen ont i ryggen! Var jätte trött i ryggen :) Men icke!!!! Jag valde faktikst att gå ut och springa en liten runda istället för att slänga mig på soffan!
Jag vet att, om jag hade slängt mig på soffan så hade jag inte kommmit ur den för sängdags :)
 
Jag tänkte att jag ska (precis som min syster) skriva vad jag hade på mig när jag sprang, för att senare kunna titta tillbaka på vad jag hade på mig vid olika väder. Jag tycker nämnligen att det är svårt att hitta den "perfekt" värmen när man klär sig inför löpning :)
 
Rundan: Jag sprang hemifrån, ner till kransmossen, ett varv runt sjön och hem igen.
Längd: 3,5 km
Tid: 21,24 min
 
Medeltempo: 6,07 min/km
Bästa tempo: 4:40 min/km
 
Medelpuls: 136 slag/min
Maxpuls: 176 slag/min
 
Väder: 4 grader, blåsigt, uppehåll, soligt
Kläder: Långa ofodrade löpartights, underställströja, löpar t-shirt, löparväst, handskar
Känsla: Jag måste säga att jag kände mig stark till en början och tempot kändes bra! Påvägen hem var det en lååååång uppförsback som sög sjukt mycket i mina ben! Där tappade jag en massa tid! Klädvalet kändes riktigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0