Onsdag Crossfit

Ursäkta sen uppdatering, men har jobbat lite nätter så dygnet har varit lite snett :)
 
I onsdags åkte jag, Michelle och Thelma till Onyx för att köra ett eget crossfitpass.. Det blev två wodar, med inspiration från wodar jag har gjort tidigare.
 
WOD 1 (en endurence wod)
4 varv av:
7 Deadlift (50 kg)
400 m rodd
7 Handstand Pushup
Vila 1,5 minuter
 
Tid:  16:44 minuter
 
WOD 2
3 varv av:
30 situps
20 Kettlebellswing (16 kg)
10 Wallball (8kg)
 
Tid: 8:09 minuter
 
Efter att vi hade kört våra två wodar, skulle vi försöka maxa deadlift (marklyft)..
Michelle imponerade något sjuuuukt och tog 100 pannor....Jag tog "bara" 80 kg... Liiiite surt tycker jag allt att det är.. men då kan jag bara bli bättre :) Michelle tog hennes dubbla vikt, coolt :)
 
(Inte den snyggaste bilden, men vem fan säger att man ska vara snygg när man tränar)
 
Måste skryta lite om att jag faktiskt tycker att mina ben har blivit rätt snygga :)
 
 
Efter det, så ville jag träna på teknik på pullups, vill lära mig att köra pullups UTAN band någon gång i framtiden :)
 
Tiden på Onyx = 2,5 timmar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0