Resultat från kroppsscanningen

Jag tänkte faktiskt dela med mig lite av resultatet av kroppsscanningen jag och Michelle gjorde i häromdan!
 
Såhär såg det ut, och tankar om det.. :
 
Vikt: 65 kg, (vill gå ner 2-3 kg till)
 
Fett %: 29 %, normalt 20%-33% (helt normal fettprocent, nöjd)
 
Vatten %: 52,7 % normalt 45%-60% (säger mig inte så mkt, men det var normalt)
 
Muskler Kg: 43,8 kg (lite mindre än tidigare, men det är inte så konstigt eftersom att jag inte har tränat jätte mycket muskler i sommar)
 
Metabolisk ålder: 27 år (kan bli förhöjd om man har menstruation vid testtillfället, får trösta mig med det. Tror jag har en lägre metabolisk ålder än min kronologiska)
 
Metabolisk ålder skiljer sig från kronologisk ålder. Din kronologiska ålder är din ålder genom kalenderår, medan metabolisk ålder beror på din ämnesomsättning eller totala antal kemiska processer i kroppen, som är baserad på din hälsa. Om din ämnesomsättningsålder är lägre än din kronologiska ålder, är du i bättre hälsa än genomsnittet. Om din ämnesomsättning ålder är högre än din kronologiska ålder, är du mindre pigg och frisk än genomsnittet.
 
Så summan är att jag är ganska nöjd med resultatet, vikten visste jag redan om... :)
Ska nog snart göra en ny mätning/vägning på Onyx som jag har gjort tidigare.. .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0