Nyårslöpning!

 Startade årets sista dag med lite löpning!
 
Blev upphämtad av Michelle här hemma, och hon transporterade sedan ner mig till Kransmossen. Jag och Celtic skulle ta oss en liten runda, och Michelle skulle springa en lite (läs: mycket) längre och snabbare runda än mig!
 
Jag och Celtic nöjde oss med 5 kilometer!
 
Runda: Kransmossen
Längd: 5 kilometer
Tid: 33:09 minuter
 
Medeltempo: 6:37 min/km
Maxtempo: 4:27 min/km
 
Väder: 4-5 grader, lite blåsigt
Kläder: Fodrade 2XU tight, underställströja, lila CRAFT-tröja med vantar, pannband, asics kayano
 
Känsla: Det var inte jobbigt konditionsmässigt att springa fem kilometer, men det kändes i mina ben att jag inte har varit ute på länge och sprungit. Jag har ju endast sprungit på löpband den senaste tiden och det är absolut inte samma sak som att springa ute. Svårt att jämföra :) Men jag är nöjd!
 
Såhär såg mina kilometer ut, tidmässigt...
0 km - 1 km = 7:30 min/km
1 km - 2 km = 7:16 min/km
2 km - 3 km = 6:24 min/km
3 km - 4 km = 6:00 min/km
4 km - 5 km = 5:53 min/km
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0