Dagens pass

DAGENS PASS
 
Dagens pass blev löpning! Jag åkte till Onyx med hoppet om att springa 5 km. Som ni vet har jag aldrig sprungit mer än 2-3 km i sträck...
 
Jag började passet med att gå 1 km (tog 11 min). Det gjorde jag mest för att värma upp benen, benhinnor och väcka kroppen. Efter det började jag springa! Efter att distansen stod på 5 km tänkte jag, nu är det bara 1 km kvar tills jag har SPRUNGIT 5 km... Jag sprang på i ett fint tempo :) Efter 5 km löpning + 1 km promenad tänkte jag att "ne nu springer jag så länge som jag orkar"..  Sen när distansen stod på 9 km så tänkte jag... Nu är det bara 1 km kvar tills jag har kört 10 km.... och när distansen kom till 10 km så tänkte jag.." kom igen nu, spring 1 km till, så har du SPRUNGIT 10 km =1 mil"
Självklart gjorde jag det också!!! Så dagens pass blev att jag promenerade 1 km och löpning 1 mil... Summa: 11 km :) Förbrände 769 kcal... Det tog mig ca: 1 timma och 10 minuter att springa 1 mil :)  Sammanlagt tog passet ca: 1 km och 20 minuter... Den sista kilometern var sjukt jobbig :)
 
Jag säger det igen.. Jag är grym!!!
 
 
Har aldrig sprungit mer än MAX 2-3 km i sträck  och idag slog jag till med 10 km i sträck...
 
 
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Jonna c

Gött jobbat älskling! riktigt riktit bra!

2013-01-11 @ 16:02:27
URL: http://tjockistillideal.blogg.se
Postat av: Ellie

Sjukt imponerande!!! Vilja utan dess like...

2013-01-11 @ 18:48:18
Postat av: Michie

Ja du ÄR grym!

2013-01-11 @ 21:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0