Dagens pass

Idag var tanken att Michi skulle valla runt mig på någon form av x-fit pass som hon skulle komma på.
 
Uppvärming blev 500 m rodd, 500 m löpning, 500 m rodd och 500 m löpning
 
Sedan gick vi upp i crossfitsalen (jag blir alltid lite nervös när jag är där). Där körde vi dagens "Crossfit Endurance"
 
Det innehöll idag:
 
500 m  rodd
20 sit ups
40 wall-ball (6 kg på första rundan, 4 kg på de andra två rundorna)
 
Detta skulle jag göra tre varv.... Det låter som om jag knappt har gjort något alls, men det tog mig 20 minuter och jag var skit trött... Det som är bra med endurance (enligt dom som kan) är att den innehåller mer kondition än "vanlig" crossfit... 
 
Efter träningen så hjälpte en kompis mig och Michi att göra en speciell mätning. Den mäter hur mycket fett och muskelmassa man har på kroppen.. Säger inte mer än så just nu :/  Är väl sådär nöjd med resultatet med tanke på hur mycket jag tränar...
 
Puss o Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0