Dagens TEAM

Idag var det Crossfit Team som stod på mitt träningsschema :)
 
Idag var det TVÅ wodar..
I båda wodarna skulle vi vara tre stycken istället för två som det brukar vara..
 
WOD nr 1.
- 180 m bear crawl
- 100 med balls (kasta den emellan två personer, om bollen nuddade marken fick alla i laget göra 5 burpees var)
- 400 tuckjump
 
Vi klarade oss ifrån burpees :) Riiktigt tur, för jag hatar burpees!
 
WOD nr 2.
- 100 pull ups
- 200 skottkärran
- 400 froggy jump
 
Jag var sjukt svar i skottkärran, jag orkar inte hålla kroppen uppe med hjälp av magmusklerna, så jag tappar hållningen och svankar istället vilket gör att jag får jätte ont i ryggen, så vi bytte :)
 
Efter dagens två wodar var det en TÄVLING...
Tävlingen gick ut på att vi skulle sitta så länge vi kunde i 90 grader mot väggen.. Benen var ju ganska möra och trötta redan :) Jag hade ett mål.. "Jag ska inte ge upp först av tjejerna"
Jag satte mig ner som nr 3 av tjejerna och som nr 6 av alla... Jag satt då mellan 1 min - 1:30 min..
 
Någon som imponerade på mig var Michi! Hon satt i ca: 5 minuter, lite till... Hon kom tvåa!!! IMPONERANDE

Kommentarer
Postat av: Michie

Kommentar 1: vi gjorde visst burpees medans du gick björngång!
kommentar 2: jag borde vunnit.....

Svar: Tappade ni bollen????????? illa :)
Jennifer

2013-03-22 @ 12:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0