Dagens träning

Jag ska börja med att skriva hur jäkla förbannad jag är på mig själv...
 
Min syster/coach/bästa vän/PT har varit jätte jätte jätte förkyld rätt länge nu har inte kunnat träna... Samtidigt så har även Johannes varit förkyld och inte heller kunnat träna, vilket har lett (säger man så?) till att jag inte heller har tränat! Men det är ingen godkänd förklaring!! Jag skyller ABSOLUT inte på Michi eller Johannes till att jag inte har tränat!
Det är så att jag gillar inte att gå på Crossfit ensam :) Vilket då har gjort att jag inte heller har tränat! Men det som gör mig så jäkla förbannad är att jag inte gör något annat då, typ löpning eller likande... Varför kan jag inte träna ensam??
Michi är på bättringsvägen, och jag tycker verkligen synd om henne som har varit och är förkyld :/
 
Men idag så bestämde jag mig för att gå ut och springa!! Väldigt roligt att Johannes ville följa med :)
 
Tog bilen upp till Hestrastugan och sprang efter det gula spåret (6km) Terrängen var väääldigt kuperad! Det var inte som att springa på en landsväg eller planmark.. Vrickade fötterna flera gånger :) utan att det gjorde ont såklart... Det var jätte svårt att springspringa...
 
Rundan:Hestrastugan
Längd: 6 km
Tid: 45,02 min
 
Medeltempo:7,30 min/km
Bästa tempo:4,29 min/km
 
Medelpuls:93 slag/min
Maxpuls:158 slag/min
 
Väder:Soligt, 13 grader
Kläder:Korta löpartights, löpar t-shirt, vindjacka, asics kayano skor
 
Känsla:Det kändes att det var ett tag sedan jag sprang. Det var spännande att springa i kuperad terräng, även fast man inte kan jämnföra detta med "vanlig" löpning på landsväg.. Men det är bra med variation... Jag är nöjd med dagens prestation...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0