Löpning Torsdag

Idag blev dagens träning löpning!
 
Åkte hem till Michelle och lånade Celtic för en löprunda.
 
Planen var att ta oss runt på en runda som är 7 km lång i ett lugnt tempo, ca: 6-7 min/km...
Men efter 6,5 km så tänkte jag, ehh va fasen jag kör 8 km... När jag hade sprungit 7,5 km, tänkte jag ehh va fasen jag springer 1 mil istället, men precis då pep min pulsklocka till att mitt batteri var dåligt och jag ville verkligen inte att den skulle stanna mitt i innan jag var klar, så jag var super nöjd efter 8 km!!
 
Runda: Från Michelle, till kypesjön, runt sjön och tillbak med lite "omvägar" på tillbakavägen
 
Längd: 8 km
Tid: 48,59 min
 
Medeltempo: 6:07 min/km
Bästa tempo: 4:19 min/km
 
Medelpuls: 167 slag/min
Maxpuls: 178 slag/min
 
Väder: 18 grader (enligt pulsklockan), soligt, skönt
Kläder: Nike shorts, nike linne, asicsskor
 
Känsla: Är riktigt nöjd med dagens insats! Riktigt nöjd att jag sprang 8 km istället för 7 km! Väldig nöjd med mitt medeltempo. Dock mindre nöjd att jag var tvungen att pausa klockan en gång och kissa i skogen :D Lite missnöjd med att klockans batteri var dåligt, jag hade ju sprungit 1 mil annars!!! :) Men 8 km är inte fy skam det heller :D
 
Tack Celtic för ditt sällskap under löprundan!!
 
Therese! Riktigt roligt att se att du är i så fin form efter din gravitet :) Alltid kul när man stöter på folk man känner i spåren :D

Kommentarer
Postat av: Thess

TACK Jennifer:)

Tyckte du såg ut att ha en väldigt fin form också.Jag är helt okej nöjd med min kropp nu, det är bara degmagen som jag vill ha bort, och lite fina muskler här och där som ska till. Men jag skyndar långsamt. Det roliga är att jag har bättre kondition nu efter 9 månaders graviditet och vila än vad jag hade på gymnasiet, var så sjukt otränad då., Kunde inte springa 2 km ens, nu sprang jag 4,5 häromdagen med vagn.

Duktigt! 8 km ! shit det är ju jättebra. Ska du springa något lopp i sommar? Jag är lite sugen på att springa Kretsloppet i September men då blir det nog 5,5 km.

Vad fin vovven var :) Har han bra tempo? Min hund är så seg när man ska springa med henne. Trodde det var jag som hade dålig kondition men Nala har sämre ;)

Keep up the good work

Svar: Jag har aldrig kunnat springa ens 1 km innan... :) Väldigt roligt när man ser resultat!! Skynda långsamt är det bästa!!

Ja, alltså Celtics tempo kan man ju diskutera! Jag fick dra henne runt i början, när vi sprang ner mot kype så sprang hon före och en bit påväg hem men sen fick jag dra henne igen :D Hon har alltid gillat och springa men hon har blivit lite lat de senaste :) haha
Jennifer

2013-05-31 @ 08:14:51
URL: http://www.ingetsocker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0