Vår första dag ensamma...

Snart är det läggdags för mig och Olivias.. Eller ja, snart och snart, om några timmar i alla fall :)
 
Så vad har vi gjort idag då?
 
Imorse så somnade Olivia i min famn, och sov i en halvtimma...
Sen tog vi på oss lite kläder och skulle åka till Kypesjön för en promenad :)
Olivia var inte alls på humör för detta, utan skrek i höga skyn när jag bar ut henne i babyskyddet, väskan på ena armen och körde vagnen i andra handen... Men hon blev lugn när jag satte henne i bilen :)
 
Det blev sedan en promenad först på 4,7 km spåret, som jag dessvärre aldrig kommer att göra om, och sedan en promenad på 1,3 km spåret.. Summan blev lite mer än 6 km. Spåren är aldrig så långa som det står på skyltarna...
Varför jag aldrig ska gå 4,7 km-spåret igen med barnvagn?? Det var så sjukt mycket stenar och rötter på detta spåret, så jag kunde knappt gå själv där, och vagnen bara studsade :) Olivia den lilla stackarn skumpade runt i vagnen som en liten kanin... Stackarn... Hon sov bara i en halvtimma under vår promenad på nästan en och en halv timma....
 
Jag var tvungen att gå jätte långsamt på grund av underlaget...
 
Efter detta grät Olivia hela bilresan hem :) Inte hysteriskt, men var ledsen.. Mössan satt framför ögonen, nappen har trillat ut och hon var hungrig... Ingen bra kombo... haha
 
När vi kom hem, körde jag mina övningar från boken, med en missnöjd liten bebis jämte mig..
 
Olivia blev bara mer och mer missnöjd.. jag provade med en massa olika knep...
- blöjbyte
- amning
- ligga på skötbordet (som hon brukar gilla)
- bära henne
osv... .men inget dög :)
Och jag var ju jätte hungrig.. klockan var ju typ 16 nu... Har ju bara ätit frukost,...

Efter ett tag så lugnar hon sig, så jag hinner äta lunch.. Sen skuttade jag in i duschen, medans Olivia låg på toalettgolvet på skötbädden och jollrade :) Fick skutta ut emellanåt och stoppa in nappen :)
 
Sen har vi myst en massa i soffan!! Pratat, sparkat och bara gosat :)
Nu sover den lilla prinsessan sen ett litet tag tillbaka :) Hon är väl helt slut efter vår dag :) haahha
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jonna

Älskling!!!!

2014-11-19 @ 22:23:08
Postat av: Michie

Va lik hon är sin pappa nu!

2014-11-20 @ 08:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0