PR!!!!!!

Godkväll gott folk!!!!
 
Idag på träningen så var styrkedelen "Viktade pushups". Det vill säga att man ska göra armhävningar på tå med en viktplatta på sig och göra max antal rep. Men eftersom att jag gör mina armhävningar på knäna, så körde jag max på tå istället...
Jag vet inte hur många jag har klarat på tå tidigare, men idag gjorde jag TVÅpå tårna. Vilket jag är jätte nöjd med!
Man kan göra armhävningar på två olika sätt.
Breda eller smala... Jag gör ALLTID smala... Det är så man trimmar till armarna och gäddhänget...
 
Här ser man skillnaden på smala och breda...
 
 
 
Dagens WOD:
20 cal rodd
20 front squat 25 kg
20 cal rodd
20 pushpress 25 kg
20 cal rodd
20 thrusters 25 kg
20 cal rodd
20 pushpress 25 kg
20 cal rodd
20 front squat 25 kg
 
Känsla: Jag var klar sist av alla idag. Och i vanliga fall så brukar jag vid sådana tillfällen känna att jag kanske hade för tunga vikter eftersom att jag blev klar sist. Men idag kände jag verkligen inte så.
Det kändes som om jag hade det perfekta viktvalet! Det var tungt men absolut inte så att jag tappade tekniken. Jag är supernöjd med min prestation..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0