PR-Jempa är tillbaka

Det är en form av testvecka på Ibex denna veckan, det vill säga att det är mycket maxlyft på styrkedelen... :)
 
TISDAG:
FÖRST:
1 maxlyft Power Snatch
Jag fick upp 37,5 kg, vilket är en höjning med 5 kg från mitt förra på 32,5 kg! Wiihoo.... PR PR PR PR
Det kanske inte var det snyggaste men ändå :) Provade på 40 kg också men då sa mitt huvud nej!
 
WOD:
3 varv
30 Hang Squat Clean 30 kg (RX 30 kg)
30 Deficit pushup (upphöjda pushups)
Tid: 20:41 min
Känsla: Jag är väldigt nöjd! Tog RX och gick djupt i mina pushups. Vissa pushups blev väldigt svankiga på vägen upp, men försökte hålla bålen hela tiden.
 
 
 
ONSDAG:
FÖRST:
1 maxlyft Clean Squat
Mitt tidigare PR låg på 45 kg. Så när jag körde på 45 kg idag så var det tungt. Men tänkte att ehh, jag ska ge mig på 47,5 kg, vore kul med ett PR. Så jag slängde på 1,25 kg på varje sida och visst fanken fick jag upp den, rätt snyggt också om du frågar mig.. Wihhooo... Ett PR idag igen :) Men vänta nu... börjar räkna antal kg... Men.... Det är ju för sjuttsingen 52,5 kg.... Wiiihoooooo Ett rejält PR :) Var tvungen att extra kolla med Tor, för jag var helt säker på att det var 47,5 kg. Jag är GRYM om du frågar mig :)
 
WOD:
9 varv
200 m rodd (löpning)
3 Hang Power Snatch 30 kg (RX 35 kg)
Känsla: Jag är jätte nöjd. 30 kg kändes väldigt bra och en lagom vikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0