Jag och min gamla höft

Idag blev jag så himla sugen på att känna på att springa lite igen.. Fick ju väldigt ont i höften sist, men det tror jag berodde mycket på att jag höll ett väldigt högt tempo på mina intervaller då.
 
Så idag åkte jag, Michelle och Thelma till Ryavallen för lite intervallträning!
Michie gick igenom passet..
 


Startade med 1,2 km uppvärmning i lugnt tempo. Thelma sprang med ett av varven, det vill säga 400 m!
 
Upplägget var: Springa 200 m, vila/gå 100 m x 10
 
1:a = 55:8 sek = 4:39 min/km SÄMSTA TEMPOT!!!!
2:a = 53:4 sek = 4:27 min/km
3:e = 52:0 sek = 4:20 min/km
4:e = 50:5 sek = 4:13 min/km
5:e = 51:6 sek = 4:18 min/km
6:e = 52:8 sek = 4:24 min/km
7:e = 50:6 sek = 4:13 min/km
8:e = 50:0 sek = 4:10 min/km
9:e = 51:4 sek = 4:17 min/km
10:e = 46:8 sek = 3:54 min/km BÄSTA TEMPOT!!!!
 
Man kan inte tro att jag under intervall 8, 9 och 10 sprang med smärta i höger skinka... :) Jag är jätte nöjd!!
Nästa gång vet jag vad jag klarar av! Det som var väldigt skönt idag var att varken andningen eller benen satte det största stoppet för mig, utan det var höften. Är ju så rädd att dra upp skadan igen, nu när den är på så god väg att läka.
Benen var jätte tunga under uppvärmningen men kändes lite bättre sen i alla fall. Har haft betydligt sämre dagar i mina ben men också bättre.. Men ingen smärta i benhinnor eller sånt jox...
 
Efteråt joggade vi ner, 800 m, så summan idag blev 4 km jogg+löpintervaller, 1 km vila/gå.

Men Thelma den lilla dåren... Hon sprang ju som jag skrev ett varv med oss på uppvärmningen, sen sprang hon ett varv med oss på nervarvningen, men ni kan inte fatta vad hon gjorde sen...
När jag och Michie satt och stretschade så springer hon i väg på banan och springer bannemej ett varv till. Och hon SPRANG igen alla varven. En liten 4-åring springer 1,2 km.... Helt galet!! Sen var hon trött, och slukade massa vatten! Helt sjukt va hon sprang...
Alla tre varven (á 400 m) sprang hon helt frivilligt, vi hetsade henne inte någonting, utan hon bara sprang på.. Iklädd i klänning och strumpbyxor.. Inga skor.. Snacka om barfotskänsla...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0