Träning efter julafton

På juldagen åkte familjen ner till Varberg och stannade där i två nätter och åkte sedan hem på söndagen. 

Jag var i valet eller kvalet om jag skulle gå på yoga eller på Crossfit i söndags när vi kom hem, men det blev Crossfit..

Dagens wod var rätt rolig faktiskt men det tog väldigt lång tid..

21-18-15-12-9-6-3
Squat clean 30 kg (RX30 kg)
Airdyner kalorier (10-9-7-6-5-3-2)
Deadlift 50 kg (RX60kg)
Boxjump
Varje varv skulle börja med 50 m bearcrawl. (Resulterar i 350 m bearcrawl)

Tiden stannade på 48:07 minuter och jag var nästan sist av alla.. Jag mådde mest illa hela tiden. 

Jag valde också att ta lite lägre på marklyften för att spara på ryggen då det blev mkt belastning på ryggen ändå. Hade klarat 60 kg också men jag var nöjd med 50 kg också. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0