Loppan och hennes mage

Som jag skrev i ett annat inlägg så har Olivia åkt på världens förstoppning!
Det började med att jag reagerade på att det tog många dagar innan hon bajsade, men de råd jag har fått överallt är att "Ja, alla barn bajsar olika ofta, och hon kanske är en tjej som inte bajsar så ofta".
Innan vi började med ersättningen så bajsade hon en gång i veckan, lördag! :)
 
Jag ringde till BVC i måndags för att rådfråga vad jag skulle göra, och fick lite tips och råd. Om inte det hade hjälp till dagen efter, tisdag, så skulle vi ringa igen. Och loppans mage hade ju inte kommit igång igår, så då ringde vi till BVC.
Vår BVC-sköterska ville att vi skulle komma in under dagen på en läkartid, så vi fick en tid på eftermiddagen igår. Dels för att hon inte har bajsat då, men också för att hon kräks lite mer än vanligt och äter sämre, vilket har med hennes förstoppning att göra.
 
Läkaren undersökte lilla loppan, och hon skrek som en stucken gris! Jätte ledsen var hon! Ett riktigt "ajskrik" var det.. Mammahjärtat gör så ont när hon har ont... Det har liksom en sammakoppling det där. Hennes smärta, med mitt hjärta...
 
Men läkaren kände i alla fall att Olivia var ordentligt förstoppad, så vi fick laxermedel utskrivet som vi kunde ge hemma.
Så hon får laxering nedifrån varannan dag, i fyra dagar och laxering uppifrån varje dag.
Så när vi kom hem från BVC på eftermiddagen fick hon första dosen laxering, och ett liiiiitet resultat kom... Men inte mycket...
 
Sen kom det ett större resultat imorse, och leendet på Olivia var helt underbart att se! Hon blev jätte glad!! Jag med!
 
 
När Olivia igår hade fått första dosen laxerande nedifrån satt hon så gott i mitt knä i bara blöjan och en filt. Så mysigt! Sen var hon glad en liten stund, och sen somnade hon av ren utmattning i vagnen en stund.. Lilla loppan!!!
 








 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltså- hon är såååå söt!!! Hoppas att det hjälper med laxermedlet! 😘

2015-02-05 @ 21:19:49
Postat av: Elisabeth

D va ja som skrev:)

2015-02-05 @ 21:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0