Östrogenet får besök av testosteronet

På dagens pass idag fick jag ÄNTLIGENköra med skivstång igen! YEEAAAHHH
Har bannemej saknat det en aning :)
 
Dagens pass var uppbyggt på två WODar:
 
12-9-6
Power Clean (25 kg) (Rekommenderad vikt 20-30 kg)
Burpees
 
Vila 5 minuter
 
12-9-6
Thursters (15 kg) (Rekommenderad vikt 20-30 kg)
Lateral burpees (burpees och hoppa över stången)
 
Innan jag blev gravid så brukade jag köra på 40 kg på Power Clean och 30 kg på thursters. Båda wodarna skulle vara flåsiga, därav lågt rekommenderade vikter. 25 kg på powerclean var lätt. Hade utan tvekan klarat av 30 kg idag på Power Clean. På thursters fegade jag ut lite, just på grund av det kända rörliga bäckenet, som ibland känns som en "lathet" att skylla på. Men det blev flåsigt i alla fall.
 
Jag tycker ju att det är sååå kul att köra lite mer crossfitpass än bara roddpass :) Gillar att träna musklerna och inte bara hjärtmuskeln och lungorna :)
 
Jag är nöjd efter dagen, men hade varit ÄNNU mer nöjd om jag tog tyngre på båda övningarna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0