Årets sista måltid

På nyårsartonskväll var jag och min lilla familj hemma hos min syster och hennes familj på en liten bjudning :)
 
Vi var fyra par som var där, och alla hade med sig lite olika tapas till vår fantastiska tapasbuffé.
Det blev såå mycket mat, och så sjukt god mat...
 
Det fanns bland annat:
 
- Pulled pork
- Varmrökt fläskfilé
- Räkor
- Fyllda champinjoner
- Ostpaj al a LCHF
- Filodegsknyten
- Chevresallad med rödbetor
- Hallomi med körsbärstomater
- Baconlindande dadlar
- Quesadilla med bresola och cheddarost
- Chiamuffins
och en massa mer...
 
Från min familj hade vi med oss fyllda champinjoner, hallomi, baconlindade dadlar och quesadillas..
 
Recept på:
 
FYLLDA CHAMPINJONER
Blanda ihop:
- Färskost med smak vitlök/örter
- Rökt strimlad skinka
- Finhackad rödlök
- Salt
- Svartpeppar
Plocka bort stammen på champinjonen och fyll med MYCKET fyllning. Strö riven ost över.
Gratinera i ugnen i 225 grader i 15 minuter...
 
QUESADILLA
Lägg bresola och ost som ett täcke på en tortilla. Lägg en ny tortilla på denna. Pensla med olivolja på utsidan. Stek 2 minuter på varje sida...
Skär dom i lagom stora bitar.
 
Tack Johannes, Michelle, Erlendur, Jesper, Rebecca, Karin, Johan och barnen Thelma och Olivia för en riktigt lyckad nyårsafton... <3








Viktigt med rätt vinkel



Kommentarer
Postat av: Michie

Måste bara tillägga att det inte är fett som hänger ut utanför klänningen vid armhålan. Det är muskler

Svar: hahahahahahahha
Jennifer

2015-01-05 @ 20:39:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0