Mentalt jobbig träning

Idag var det rodd som stod på schemat igen...
 
Jag har inget emot rodd, tycker det är ganska så roligt faktiskt. Kan vara så att jag är så extremt träningsmotiverad just nu också, så allt är roligt :)
 
Dagens pass:
 
3 x 3000 m
Hastighet omkring 2:30/500 m
Motstånd 3
(Rekommenderat tempo var 2:19-2:22/500 m)
 
Efter detta körde jag coreövningar
  • Höftlyft 2 x 15
  • Doppa hälarna 2 x 8 (på varje ben)
  • ½ tabata plankan
  • ½ tabata arch
  • ½ tabata "flytta ut armar och ben samtidigt"
  • ½ tabata hollow hold

 

Dagens pass var så sjukt jobbigt mentalt. Att köra tre stycken långa intervaller är så sjukt jobbigt.. Intervall nr 2 är värst... haha... Men är liksom inte ens halvvägs, utan man har bara gjort en tredjedel efter första intervallen.. Nee usch va jobbigt det var...

Men jag kom i mål.

 

Hastigheten då: Jo jag höll ett långsammare tempo än rekommenderat, men jag klarade bara inte av att hålla ett så högt tempo som 2:19-2:22/500 m på den långa distansen som det ändå var. Så då skalade jag ner det till min nivå.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0