Sanningens ögonblick är kommen

Här kommer ett litet inlägg om hur jag har sett ut och hur jag ser ut nu från start med min vikt och med mina mått...
 
 
När jag vägde som minst, då vägde jag 62,8 kg. Detta var i april 2013. DIT ska jag igen...
 
Såhär ser allt ut.... (åhh detta tar emot att skriva)
 
  • Jag blev gravid i början av 2014.
  • Vid inskrivningen på mödravårdscentralen vägde jag 68 kg.
  • Vid inskrivningen (23/10) på förlossningen vägde jag 90 kg. Fyy va jobbigt det är att "skylta" med det. Inget jag är stolt över, att jag vägde så mycket. Visst var det mycket vätska också men mycket var "gokilon" om ni förstår vad jag menar. Det går inte att dölja! Helt enkelt en lite för go graviditet...
  • 27/10 vägde jag 80,4 kg, vilket jag ser som min STARTVIKT...

Sedan har jag succesivt gått ner i vikt, dock undantag nu då som jag skrev i ett annat inlägg.. 

 

Mätte mig första gången den 3/11

Såhär såg det ut då:

Vikt: 79,1 kg

Höger lår: 65 cm

Vänster lår: 64 cm

Midja: 92 cm

Mage (pluffset): 110 cm

Rumpa: 109 cm

Bröst: 110 cm

Höger arm: 31/31,5 cm

Vänster arm: 29,5/30 cm

Hals: 35,5 cm

 

Idag den 12/1 har jag vägt och mätt mig igen... Gör detta varje måndag..

Såhär ser det ut idag:

Vikt: 75,9 kg (-4,5 kg)

Höger lår: 61,5 cm (-3,5 cm)

Vänster lår: 61,5 cm (-2,5 cm)

Midja: 88 cm (-4 cm)

Mage (pluffset): 100,5 cm (-9,5 cm)

Rumpa: 103,5 cm (-5,5 cm)

Bröst: 104 cm (-6 cm)

Höger arm: 30/30,5 cm (-1/1 cm)

Vänster arm: 28/29 cm (-1,5/1 cm)

Hals: 34,5 cm (-0,5 cm)

 

Sen är det ju såhär också!!!! Det är 9 månaders viktuppgång, vilket innebär att jag inte ska rasa ner i vikt nu, eftersom att det inte bara är "gravidkilon" utan även gokilon. En del säger "9 månader upp, 9 månader ner", men riktigt så lång tid vill jag kanske inte att det ska ta.

 

Jag stirrar mig absolut inte blind på vågen, utan vågen är en vägledning för mig. Sen är det hur jag mår, hur jag känner mig i min kropp och hur jag trivs med min kropp som är det avgörande. Men jag vill ha en målvikt för att kunna pressa mig till att få resultat.

 

Det som gör mig riktigt irriterad är att jag för några veckor sedan vägde 74,2 kg, vilket innebär en viktuppgång på 1,7 kg... INTE okej!!!

 

Nu ska jag snart iväg till IBEX och köra tre lång intervaller rodd...


Kommentarer
Postat av: Michie

Du kommer tillbaka de lovar jag:) Och du har startat jättebra, trots en liten dipp. Starkt att du vågar skriva ut kilon och mått för det vet jag du tycker är tufft!!

2015-01-12 @ 15:51:31
Postat av: Johannes

Du kämpade på riktigt bra idag! Nu är det bara att öka och tack för att du får mig att åka och träna med :D

2015-01-12 @ 20:24:13
Postat av: Jetset

Du är grym Jennifer. Är sjukt imponerad av dig!!

Svar: Du är också grym 💪
Jennifer

2015-01-13 @ 04:58:16
URL: http://Crossfit-jetset.blogg.se
Postat av: Mamma

Såå strongt av dig, med din vilja fixar du det här, garanterat 👍

2015-01-13 @ 21:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0