Skön träning en skön söndag

Idag jobbar Johannes dygn. Det innebär att man får passa på att träna när någon kan passa Olivia.
Hade det varit så att man visste när den lilla damen vill sova så hade man ju kunnat passa in träningen där, men en del dagar sover hon en viss tid och andra dagar en helt annan tid och många dagar sover hon inte alls på dagen :)
 
Men det passade sig så bra idag att träna kl 09:00, för Michelle skulle träna 08:00-09:00 så då kunde hon ta hand om Olivia sålänge :) PERFEKT!!!
 
Michelle och Jesper som då hade varit ute och sprungit körde lite rehab och passade Olivia medans jag tränade! Sedan anlände Erlendur och Thelma!
 
Dagens pass:
Startade med 1000 m lugn rodd för att få igång cirkulationen i mina stela ben. Hastighet omkring 3:00/500 m
 
RODDINTERVALLER
12x100 m
max fart i 100 m, full återhämtning mellan varje intervall
Min hastighet låg mellan 1:50-1:57/500m och motstånd 4.
Återhämtningen mellan intervallerna låg mellan 1:05 minuter - 1:25 minuter ungefär.
 
CORE
Höftlyft 2x15
Doppa hälarna 2x8(på varje ben)
½ Tabata plankan på tå
½ Tabata Arch
 
Känsla: Nöjd med mitt pass idag. Jag följde min plan hela vägen. Återhämtningen kändes också bra. Hade som mål mellan varje intervall att komma ner till 100 slag/minut i puls vilket jag också höll. Känner mig starkare i bålen också. Det var evigheter sedan jag kunde göra plankan på tårna och nu klarade jag 4 x 20 sekunder på tårna. Hejja mig...
 



Bättre barnvakter är såhär är svårt att få <3 Bästa moster, farbror Erlendur och Jetset
 och kusin Thelma såklart
Erlendur fick en galen Olivia att somna på 20 sekunder precis när vi skulle åka hem. Erlendurs trygga famn kan man alltid lita på
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0