Lägesrapport

Jag tänkte skriva en liten lägesrapportom vad jag får äta nu och en liten förklaring kring mitt inlägg angående min syn på mig själv :)
 
Kostrapport:
Det jag i nuläget äter är: kött, fågel, fisk, gröna grönsaker, röda grönsaker, fett ex. smör, bearnaisesås, majonnäs, avokado osv. protein i form av kött som jag nämnde men också mycket ägg.. DET är gott...
På lördagar under en viss tid får jag äta fruktsallad med lite vispad grädde till. Annars är det fortfarande mejerifritt, lågt kolhydratsintag och INGET socker bortsett från fruktsockret på lördagen.
Tycker att det fungerar väldigt bra fortfarande!
 
Syn på min kropp:
Jag fick väldigt fina ord och många meddelanden efter mitt inlägg angående min syn på min kropp. Ni var många som hörde av er och gav mig otroligt peppande ord! Det tackar jag så himla mycket för!
Jag tänkte ändå ge er en liten bättre förklaring nu när jag bloggar från datorn och inte mobilen som förra gången...
Såhär är det:
Jag är otroligt stolt över att jag har fått äran att bli mamma till Olivia. Att jag har fått äran att bära henne i nio och en halv månad (som det blev till slut). Att jag missbrukade maten och godisen under min graviditet är inget jag kan skylla på någon annan mer än mig. Men som en av er sa "Gräm dig inte över det, gjort är gjort, gör annorlunda nästa gång". Jag försöker att inte tänka på det, eftersom att det går inte att göra det "ogjort".
Men när jag ser mig själv i spegeln så kan jag inte annat än att tänka på att jag har "misshandlat min kropp så".
Att jag fick bristningar på magen under min graviditet är inte heller något jag egentligen grämer mig över så jätte mycket, för dom har minskat betydligt i färg och hur tydligt dom syns, och på grund av PUPP-utslagen jag fick i slutet av graviditeten så förvärrades dom också.
Då börjar ni kanske fundera över "Vad gnäller hon om då?"
- Jo det är att min mage är så pluffsig. Jag har full förståelse att det tar lång tid tills pluffset försvinner, och magen kommer aldrig att bli som den har varit tidigare. Den kommer alltid att vara lite mjukare. Absolut, det köper jag. Men att jag inte kan hitta en enda byxa att ha på mig förutom mjukisar har jag svårt att acceptera!
 
Jag har provat tighta byxor, lösa byxor, chinos, shorts, baggy byxor, hög midja osv... Inga satt bra!
Mitt problem är ju att magen har en helt annan storlek än vad mina ben och rumpa har. Har ni några tips på kläder så släng gärna ut dom! Här i kommentarsfältet, sms eller facebook :)  
Sen om min stil är "slapp och ledig", "vardag", "finklädd" eller vad den nu kan vara så är det viktigaste för mig att jag vill känna mig bekväm i kläderna jag har på mig! Oavsett om det är tighta jeans, chinos, lösa sladdriga byxor osv... Bekvämligheten är viktig, självklart ihop med att det är snyggt!!!
Men det går ju lite hand i hand. Jag känner mig inte så bekväm i kläder jag inte tycker är snygga..
 
Hoppas att ni förstår mer vad jag menar och hur jag ser på min kropp!!!
 
Det vill säga "pluffset" på magen, gör det svårt för mig att hitta kläder jag är bekväm i...
 
Och jag vet, att jag kan vara lite hård mot mig själv ibland! Men det är min personliga coach (jag själv) som är så hård!!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0