Run with your dog

Här kommer ett litet inlägg om min insats i lördags på "Run with your dog"
 
Runda: Från Hedvigsborgs IP --> Flymader --> Hedvigsborg --> tillbaka
Längd: 4,6 km
Tid: 27:06 min
 
MÅL: Ta mig runt utan att gå och under 6:00 min/km-tempo.
 
Medeltempo: 6:01 min/km
 
Väder: 8 grader, molnigt
Kläder: 2XU ofodrade tights, långärmad t-shirt, löparväst, Sauconyskor
 
Känsla: Jag är "helt okej" nöjd om jag sammanfattar det så. Jag gick inte en enda gång, utan jag joggade hela tiden. Kilometer nr 3 var väldigt tungt minns jag. Det kändes som om jag sprang och sprang men inte kom någonstans alls. Det syns väldigt tydligt på min tid också. Mitt mål var ju under "6-tempo", så 6:01 min/km är ju "helt okej". Denna tävlingen var ju mer som ett träningspass. Ingen tävling jag hade något direkt mål med, mer än max "6-tempo".
 
Kilometer för kilometer:
1) 5:51 min/km
2) 6:10 min/km
3) 6:14 min/km
4) 5:57 min/km
5) 5:47 min/km

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0