Dagens genomkörare...

Idag tog jag och Olivia en härligt powerwalk i solen till Ibex för att träna...
Så förbannat skönt väder... Solen värme mig gôtt i ryggen :)
 
Louise som brukar ha föräldrar/barnpassen som är på måndagar och onsdagar var hemma då henne lilla pojk, som för övrigt fyllde ett år igår, hade åka på halsfluss. Den stackarn... :(
Men jag och Karin som också kom dit efter en liten stund körde ett eget pass som vi blev "tilldelade" av Tor :)
 
Så dagens workout såg ut såhär:
 
10-9-8-7-6-5-4-3-2-1
Wallball (14 Pound)
Burpees
Jumping lounges
Kettlebell swingar (16 kg)
Situps
 
Man gjorde alltså 10 repetitioner av varje övning, sedan 9, sedan 8 osv... Summan blev 55 repetitioner av varje övning, som ger 275 repetitioner sammanlagt... Inte för att det spelar någon roll, men alltid skönt att veta varför man blev  så trött...
 
För alltså... Jäklar va flåsigt det var... Helt slut i benen på jumping lounges.. Först massa ben i wallball, sen ben i burpees och sen jumping lounges. Dessutom var man ju rätt flåsig också efter burpees :)
Det var också första gången jag gjorde vanliga situps efter graviditeten, och det kändes bra, inget konstigt eller ont eller något sånt.. Det är ju jätte positivt :)
 
Jag och Karin körde på riktigt bra idag! Vi var helt enkelt grymma :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0