Dagens grispass

Idag var det en sån där "klassisk WOD".
 
Dagens WOD heter "Filthy Fifty"
 
Det innebär:
"På tid":
 
50 Boxjump
50 Jumping pullups
50 Kettlebell swing (12 kg) (rx 16/12 kg)
50 Step Walking loung
50 Knees to elbow (L-sit)
50 Pushpress (15 kg) (rx 20/15 kg - IBEX hade rx 20/20 kg)
50 Back Extension
50 Wall Ball (14 Pound) (rx 20/14 Pound)
50 Burpees
50 Dubbleunders (Airdyner 30 kalorier)
 
Tiden blev runt 31 minuter... Och ohh my god va jobbigt...
Efter pullupsen var underarmarna jätte trötta, vilket gjorde att det var jobbigt att hålla i kettlebellen. Jag kände mig jätte stark i Walking lounges. Kändes jätte bra! :)
Axlarna var helt slut efter alla wallball, så burpees blev ju jätte jobbiga.. Det jobbiga var ju också att jag tappade räkningen, så jag visste inte om jag hade gjort 40 eller 45 efter ett tag, så jag fick utgå ifrån 40, men sen sa Tor att jag gjorde 55 stycken sammanlagt :) Bättre med för mycket än för lite.
Sedan eftersom att jag har ont i mina benhinnor så körde jag airdyner istället för hopprep. Jag skulle köra 20-25 kalorier, och då tänkte jag såklart 25 kalorier. Kan ju inte mygla så.. Men när jag hade kommit upp till 25 kalorier så var det en tjej som fortfarande hoppade så jag körde till 30 kalorier istället. Så förbannat jobbigt...
Men roligt!!! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0