Dagens till ära: KELLY

Idag var det en "klassisk" wod på schemat.
 
Dagens wod var en ladies wod som heter "KELLY"
 
Det innebär:
5 varv:
400 m löpning (jag körde rodd)
30 boxjump
30 wallball (14 Pound)
 
Jag hann göra 4 hela varv och på femte varvet gjorde jag rodden, boxjumpen och 10 wallball. Fyy va flåsigt det var. Inte så tungt i benen som jag tänkte mig, utan lungorna höll på att trilla ut. Jag gick upp och ner på lådan då jag inte vill påfresta mina benhinnor allt för mycket, men också därför valde jag rodd istället för löpning. För om jag hade sprungit 400 m, då vet jag att jag hade ökat upp hastigheten bra mycket högre än när jag springer mina korta intervaller typ som igår, vilket hade gjort att jag säkert hade fått ont i benhinnorna.
Wallball försökte jag till en början skala ner till 10+10+10, men ibland blev det femmor också. :D
Men jag var svettig och trött efter passet, vilket måste betyda att jag tog i :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0