Härliga kilometrar

Idag testade jag på att gå ut och springa...
 
Mina behandlingar hos sjukgymnasten är klara, så nu är det fritt fram igen att prova springa :)
 
Runda: 3 varv runt kypesjön
Längd: 3,5 kilometer
Tid: 21:45 minuter
 
Upplägg: Jogg 2 minuter, gå 30 sek
 
Medeltempo: 6:13 min/km
Maxtempo: 4:49 min/km
 
Väder: 1 plusgrad. Blåsigt
Kläder: Fodrade 2XU, långärmad tunn löpartröja (asics), lager 2-tröja (lila med händer), löparväst, pannband, vantar, Asicskayanoskor
 
Känsla: Det kändes väldigt bra idag. Jag försökte hela tiden tänka på mitt löpsteg. Jag kände mig mest som en travande häst :D
Väldigt kul att springa lite :) jag är nöjd med mitt pass...
 
Såhär såg mina kilometrar ut:
1) 6:18 min/km
2) 6:05 min/km
3) 6:13 min/km
4) 6:13 min/km (4:e är alltså dom sista 500 m)
 
Vad säger min löpcoach om detta???
 

Kommentarer
Postat av: Michie

Men bra tempon ju! va nu riktigt noga med att det känns bra. Bryt så fort benhinnorna känns av. När du kommit igång lite mer så drar vi igång "mina" löppass igen:)

Svar: Tack!! Kände INGENTING i mina benhinnor :)
Jennifer

2015-03-22 @ 20:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0