Dagens dubbel

Dagen startade med ett CROSSFITPASS...
 
FÖRST:
5-5-5-5-5
Backsquat (samma vikt på alla)
Jag körde på 57,5 kg rakt igenom. De sista repetitionerna på sista setet blev väl kanske inte de bästa, teknikmässigt. Men jag är nöjd.
WOD:
10 min AMRAP
2 x 20 m bearcrawl
15 shoulder to overhead 25 kg (RX 25 kg)
Känsla: Jag har hittat en svaghet på min kropp. Mina axlar.. Fy va jag var svag idag. Bearcrawl är jobbigare i axlarna än vad man tror.
 
Sedan fick jag frågan av Martina om inte jag ville hänga med henne ut och springa en sväng på kvällen. Jo visst tänkte jag, det kan jag göra.
Sagt och gjort.. .När det regnade som mest från alla håll och kanter så tog vi oss ut och sprang intervaller i ett lågt tempo.
 
LÖPNING:
Runda: Vid flymader
Längd: 5 km
Tid: 31:54 min
 
Upplägg: 2 km jogg, vila 500 m, 2 km jogg, vila 500 m, 1 km jogg
 
Medeltempo: 6:34 min/km
 
Väder: 7 grader, ösregn
Kläder: 2XU ofodrade tights, långärmad t-shirt, löparjacka, vantar, Sauconyskort
Känsla: Det var ett lugnt tempo, men jag kände att jag hade kunnat jogga så länge. Det var superskönt. Inte ansträngande alls. Big like...
Dock lite ont i höger benhinna efteråt, som jag tror beror på att jag "skadade" höger fot i lördags. Men det ska nog läka snart.
 
Kilometer för kilometer:
1) 6:17 min/km
2) 6:52 min/km
3) 6:30 min/km
4) 6:27 min/km
5) 6:42 min/km
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0