Heroweek

Igår drog "Heroweek" igång på IBEX. Det innebär att det är en Herowod varje dag.
 
Gårdagens wod var:
 
"Hammer"
5 varv
5 Power Clean 40 kg (RX 45 kg)
10 front squat 40 kg (RX 45 kg)
5 push jerk 40 kg (RX 45 kg)
20 pullups (grön+röd)
Vila 90 sekunder mellan varje varv
Tid: 26:05 minuter
Känsla: Jag kämpade bannemej på igenom hela. Det var riktigt tungt på de tre sista jerken varje varv. Tappade bålspänningen vilket gjorde att jag svankade och därför pressade jag upp den emellanåt, men jag tog mig igenom den! :) Med vila på exakt 90 sekunder mellan varje varv. Det är lätt att man minskar på vilan efter ett tag när man ligger långt efter, men icke! Jag höll mig :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0