Valborgs-WOD

Igår var jag och tränade vid lunchtid. En väldigt skön tid på dygnet att träna tycker jag :)
 
FÖRST:
1 maxlyft overheadsquat
Jag körde typ 10 lyft på 15 kg och ca 10 lyft på 20 kg. Denna övningen är jag väldigt svag i. Dels har jag dålig stabilitet i axlarna och sen har jag en svag bål. Dessa kombinationer är rätt dåliga när man gör denna övningen. Så jag övade på teknik istället för att köra någon form av maxlyft. Bara risk att man skadar sig då.
 
WOD:
21-15-9
Thruster 20 kg (RX 20 kg)
Sumo Deadlift Highpull 24 kg (RX 24 kg)
Tid: 5:50 minuter
Känsla: Jag trodde att SDHP skulle kännas så mycket tyngre än vad det gjorde. Jag delade upp dom som jag brukar, på 7-7-7, 5-5-5, 5-4. Jo men jag är nöjd :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0