Dagens löpning

Idag blev det en lite löptur i det fina vädret som var på eftermiddagen... 

Mormor fick äran att "låna" Olivia lite :) 

Min tanke var att jag skulle springa 7 km, dvs två varv runt pickesjön, men så blev inte fallet. Hade känningar i höften hela tiden så jag sprang bara 4 km idag. Sen var det supertungt idag och då kände jag nog efter lite extra, omedvetet.. 

Runda: Pickesjön
Längd: 4 km
Tid: 22:52 min

Mål med mitt pass: 7 km utan någon speciell tid

Medeltempo: 5:42 min/km
Medelpuls: 160 slag/min

Kilometer för kilometer
1 km - 5:57 min/km
2 km - 5:57 min/km
3 km - 5:37 min/km
4 km - 5:17 min/km

Känsla: det var jätte tungt idag. Det kändes som om mina ben satt fast i marken och att det bara var överkroppen som rörde på sig. Men tack vare att jag försökte tänka på armpendlingen, som michie har lärt mig, så tog jag upp för alla backar och runt sjön. Dessutom fick jag bannemej en rätt bra snittid med tanke på känslan i kroppen. Idag var det ingen "#löparglädje"... :) 
Jag var rätt säker på att snittet skulle vara rätt högt, ,en fel hade jag... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0