Kålpudding med jempas vis

Igår hade jag (läs: vi) en köttfärs som hade kort datum...
Så igår gjorde jag en god Kålpudding fast på mitt egna sätt.. 
Eller ska jag vara ärlig så vet jag inte hur man "ska" göra..

Såhär gjorde jag i alla fall

Strimla vitkålen i önskas storlek, jag gjorde i centimetertjocka bitar

Stek vitkålen ihop med finhackad gullök i stekpanna med rikligt med smör tills vitkålen har mjuknat och fått färg

Tillsätt önskad mängd grädde och soya. (Även gott med lite fond i men vår var slut och det blev gott ändå)


Tillsätt svartpeppar, salt och vitlökspulver
Låt puttra....

Lägg färsen i en ugnsfast form
(Jag plattade ut hela biten, dock blev färsen lite klumpig när den var klar så jag rekommenderar att finfördela färsen istället)




Fördela vitkålen över färsen


Skjuss in i ugnen i 175 grader i 40 minuter



SMAKLIG MÅLTID

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0