Olivia 1 år och 10 månader

Olivia, vår solstråle, är nu 1 år och 10 månader gammal, och snart är det dags att planera hennes 2 årsdag.
Jag funderar på om hon ska ha barnkalas i år... Vi får se

Men denna lilla tjejen... Jag tycker att hon har varit aningen trotsig den senaste tiden på så sätt att hon kastar saker, skriker och så om hon inte får som hon vill
Men oj oj oj va ovetandes jag har varit till vad denna lilla tjejen kan vara tålamodskrävandes...

Olivias kvällsrutin har innan varit dricka välling i soffan samtidigt som vi läser en godnattsaga, sedan borsta tänderna, sen lägger vi henne i sin säng och går ut för hon somnar av sig själv sedan...

De senaste dagarna har hon med glädje sprungit ut till soffan när vällingen har varit klar men när hon väl lägger sig i soffan och man ger henne vällingen så blir hon hela sjövild. Hon ska absolut inte ha vällingen och bara skriker och sparkar...

I lördags slutade fajten med att hon tog ett pussel och drämde det i golvet, jag blev arg och enligt mig skulle hon plocka upp pusslet men det tyckte inte hon. Men då helt oplötsligt skulle hon ha sin välling, men inte fören hon hade städat upp pusslet...
Men hon vägrade...

Så den kvällen slutade med att vi gick och borsta tänderna och hon fick gå och lägga sig utan välling.
Väl i sängen ropade hon efter sin välling men det varade nog bara i någon minut sedan blev det knäppt tyst och hon somnade...:

Mitt samvete, i botten....


Gjorde jag rätt? Gjorde jag fel? Vad kunde jag gjort annorlunda? Var jag för hård mot henne?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0