Olivias inskolning dag 1

Igår var det Olivias första dag på inskolningen.

Vi kom dit vid 9-tiden och blev uppmötta av fröken/pedagog/dagisfröken (eller vad ni vill kalla "dom")

Vi gick in på avdelningen. Olivias avdelning heter "Lära Liten"

Olivia ville inte riktigt släppa min famn direkt men efter en liten stund (någon minut) så gjorde hon det men gick direkt till pappas famn. :) 
Men där stannade hon inte så jätte länge, utan började leka lite vid rutschkanan :) 

Olivia var väldigt duktig om jag på ett opartiskt sätt kan säga det. 

Sedan var det frukstund och där visade verkligen inte Olivia någon blyghet.. Hon stod bara och malde i sig den ena fruktbiten efter den andra. 

När vi sedan efter 1 timma och 20 minuter skulle gå hem så visade Olivia sitt missnöje att hon faktiskt ville vara kvar. Det kändes jötte skönt faktiskt! 
Sen när vi kom till skorna och jackan så var det inte sura miner längre, men kul att hon tyckte att det var roligt. 

Olivia var till och med på väg att sätts sig i en av fröknarnas knä en gång,
Hon backade intill och lyfte en benet som om hon skulle sätta sig, men när hon insåg "oj en främling" så avbröt hon processen :) 


Idag är det dag nr 2, men tyvärr jobbar jag (därav tidsinställda inlägg)
Så jag får höra av Johannes senare hur det har gått..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Pedagog eller förskollärare blir bra :)

2016-02-02 @ 21:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0