Supergod köttfärssås

Ikväll har jag gjort en köttfärssås till middag och även till lunch imorgon! 
Till denna serveras det kokt vitkål.. 
 
Jag blev bjuden på denna av Michelle för några år sedan.. Den är SUPERGOD!!! 
 
Receptet har jag tagit från Michelles blogg http://michiesmatochtraning.blogspot.se/
 
Jag kopierar det rakt av :) 
 
Köttfärssås med morötter
500g nötfärs
1 gul lök
400g tomatkross
2,5 dl grädde
2msk tomatpuré
2 msk ketchup 
2 msk oxfond
2 morötter
Basilika
Vitlökspulver
Salt
Peppar
 
Hacka löken och stek den mjuk i smör. Tillsätt köttfärsen och stek ihop.
 
Tillsätt tomatkross, grädde, tomatpuré, ketchup, fond och rivna morötter. Krydda efter tycke och smak.
 
Låt sedan koka ihop, gärna riktigt länge. Min köttfärssås kan stå och koka upp mot en timma. Då blir den som godast!
 



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0