Nytt år

Jag såg precis att jag inte har bloggat sedan innan nyår! Opps! 
 
Vad har hänt sedan det nya året började?! 
-Inte så mycket mer än tidigare! Tagit vara på tiden med Olivia, jobbat, tränat och umgåtts med familj och vänner! 
 
 
Nu kommer lite frågor och svar om mitt liv just nu :) 
 
 
 
Jobbar?
- Ja, två dagar i veckan (50 %), men tyvärr går jag upp till heltid nu 15 februari! 
 
Träning?
- Ja, jag försöker träna 3-4 gånger i veckan. Ska försöka satsa på lite mer konditionsträning. Längtar lite efter att det blir barmark så man kan komma ut och springa! 
Jag har börjat gymnastik, som jag tränar på söndagar. Eller rättare sagt, vi är ett gäng från Ibex (där jag tränar) som har en gymnastikgrupp :) Vi kör allt från kullebyttor till flickisar och bakåtvolter :D 
 
Dagis?
- Olivia börjar inskolningen på dagis den 1 februari. När jag sedan börjar heltid så är det dagis som gäller för henne. Hon kommer att vara på dagis 2-3 gånger i veckan.
 
Hur känns detta?
- Jo att Olivia ska börja på dagis känns faktiskt inte så jobbigt. Det är mycket tack vare att jag vet att hon inte kommer att vara där 7-17 måndag-fredag. Det som jag tycker är sjukt jobbigt är att jag ska jobba heltid och jag kommer inte få vara hemma med Olivia så mycket och jag känner att jag kommer att missa så himla mycket med henne! Varje gång jag tänker på detta så blir jag jätte ledsen och mår väldigt dåligt över detta. 
Jag ska absolut ge det en chans till att jobba heltid, men i värsta fall så får jag gå ner i tid. Vi får se hur det går. Det får tiden visa... 
Jag tror absolut att Olivia kommer att trivas på dagis, vi var där i förra veckan och hälsade på och hon hade inga problem med att börja leka och hon såg ut att trivas direkt :) 
 
Mitt jobb
- Jag jobbar ju som sagt var som kommunsköterska nu. Jag har hand om ett boende som ligger i Seglora och så har jag även hand om några patienter som bor i Svaneholm. Jag trivs väldigt bra på mitt jobb och har fantastiska kollegor! Självklart saknar jag sjukhusvården, men just nu passar denna arbetsplatsen mig och mitt liv. 
 
 
Ja, ne vad ska jag mer hitta på att skriva om... Jo jag vet... 
Jag ska skriva x antal frågor (som är rätt onödiga att skriva om) :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0