Onsdagens Crossfit

I onsdag hann jag att bränna av ett pass innan jobbet

Dagens WOD

3 varv
10 power snatch
10 overhead squat
10 power clean
10 front squat
10 shoulder to overhead

- jag hade 30 kg genom passet. Snatchen och overhead squaten drar ju ner vikten en hel del och eftersom att det skulle vara samma vikt igenom så blev det så. 
Det var väl tanken att vissa övningar skulle vara snabbare och lättare..

Det tog i alla fall 18:38 minuter

Tungt i mina svaga handleder :( 


Styrkedelen innan passet var
Deadlift 2 st x 3 á 90% av maxlyft
-jag körde på 80 kg vilket är 76% av mitt maxlyft men jag är lite feg emellanåt.. Speciellt när jag inte har kört på länge...



Förresten så har min svägerska börjat köra Crossfit vilket är väldigt roligt att höra. Hon tränar dock inte här i Borås utan Göteborg, men så himla roligt att läsa hennes blogg där hon skriver om sin träning.. Heja dig Maria!!!!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Du - hur vet du vad som är % av ditt maxlyft..? Att 80kg är en viss % av ditt maxlyft?

Svar: Jag har gjort maxlyft tidigare... Alltså tagit så tungt jag kan på en "etta"
Jennifer

2016-06-07 @ 17:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0