En dag att minnas dom som inte finns med oss

Idag, på sen eftermiddag, åkte jag och Olivia till kyrkogården i Dannike till Farmor och Farfar och tände ett ljus.

Efter det åkte vi till kyrkogården där pappa finns... Tände ett nytt ljus...

Jag var där i veckan och gjorde det fint... Tände ett ljus där igår också men ljuset i lyktan som jag tände innan i veckan var slut så vi tände ett nytt ljus!
Graven är sååå fin!!!

Sen gick vi i ösregnet till minneslunden och skulle tända två ljus där... Ett för Madde och lilla Line och ett för min dagisfröken som inte längre finns med oss. Min dagisfröken hade en stor betydelse för mig och min familj när jag var lite och i samband med pappa bortgång!
Läste i tidningen i häromdan att hon har avlidit...

Tyvärr blåste det så himla mkt och regnade så det gick inte att tända ljusen. Provade nog minst 20 ggr...
Jag var helt dyngsur när jag satte mig i bilen!

Så vi gick in i kapellet och tände två små ljus där istället!!!

Där inne är det så fint och fridfullt!!!! ❤️

Samma kapell som pappas begravning ägde rum...

När vi kom in i kapellet så säger Olivia helt fascinerade (väldigt högt)
"Titta mamma! Många ljus"
Sen stod vi länge där framme och tittade på ljusen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0