Backinstervaller och dåligt flås

I torsdags fick vi fint besök från Bygdeå.. Dom skulle komma strax innan lunch så jag och Martina passade på att gå ut och cykla på morgonen.
 
Martin, hennes man, tyckte att vi skulle köra backintervaller.. I djupadalsbacken, fast på insidan såklart
 
Intervallerna var 1,4 km långa och väldigt sega.
Det började med en lite backe, planade ut, ny backe, planade ut och en brant backe....
 
TILL INTERVALLERNA
Längd: 5,6 km
Medeltempo: 19,5 km/h
Medelpuls: 128 slag/minut
 
INTERVALLERNA
Tid per intervall:
1:a - 15,8 km/h - Medelpuls - 156 slag/minut
2:a - 14,6 km/h - Medelpuls - 147 slag/minut
3:e - 14,3 km/h - Medelpuls - 142 slag/minut
4:e - 14,2 km/h - Medelpuls - 140 slag/minut
 
TILLBAKA FRÅN INTERVALLERNA
Längd: 5,9 km
Medeltempo: 22,5 km/h
Medelpuls: 118 slag/minut
 
Sammanlagt med uppvärming + intervaller(upp och ner) + hem gav en runda på 22,7 km
HÄRLIGT!!!!
 
Intervallerna gick riktigt dåligt. Jag kände inte att jag hade något driv i mina ben. Dom var tunga och jag hade svårt att hitta en bra växel att hålla.. Men det är bara att nöta på... Det tar sig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0