Har så mycket att berätta

Jag har så mycket jag vill blogga om men det har varit fullt upp senaste veckan... 


Om mitt nya jobb, ett cykellopp, löpning, Olivia, vardagen osv....

Jag får försöka ta en sak i taget...

Vi börjar med lite klassisk mammaskryt

Olivia har, som flera vet, slutat med blöja!
Hon ör superduktig och får väldigt mycket beröm av dagispersonalen.. 
Hon använder endast blöja ibland nör hon bajsar. De momentet ör fortfarande lite svårt på toaletten
Men hon har lyckats bajsa på toaletten några gånger så det ör verkligen på gång! 
Jag får ändå säga att hon är torr både dagtid och nätterna
Det hände en lite olycka här om natten bara men herregud, det händer väl alla barn emellanåt, även upp i åldrarna,., 
Ingen big deal.. 

Hon vaknar vissa nätter och vill gå upp och kissa men annars sover hon hela natten. Men hon vaknar ju om hon behöver kissa... 

På dagarna säger hon ocksp till nör hon behöver gå på toaletten man behöver inte fråga henne hela tiden. Sen försöker vi alltid att hon ska kissa innan vi går hemifrån.. Men annars säger hon till, och inte precis i paniken utan kontrollerat...

Ja jag vet att detta är en helt vanlig process för barn stt bli blöjfria men jag blir ändå stolt som mamma över detta!! 

Olivia är annars just nu på toppen av sitt trotsberg! Vissa dagar ör det otroligt svårt stt bryta hennes missnöjda och sura humör och vissa dagar säger hon "Nej" till precis allt!!!!! Och det är inte det där "Nej mamma jag vill inte", lite gnälligt utan helt iskallt och utan någon min "Nej!"

Jaja, jag får trösta mig i min stolthet stt honär  blöjfri och att trotset går över! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0