Cykling

Jag har vart med Martina ute på tre turer och cyklat... 

Det är faktiskt väldigt roligt att cykla! 
Jag har alltid tyckt att det verkar kul att cykla, men aldrig utfört det tidigare.

Första gången vi var ute var det mest en lära att sätta fast sig med skorna i pedalerna, lära mig växlarna osv...

Första rundan körde vi 
Hyberg --> Sörbo --> Gamla R40 --> Svensgärde --> Hem
Gav oss 16 km på 19:9 km/h i snitt

Andra gången körde vi
Hulta --> Trandared --> hedvigsborg --> Transås --> Golfbanan --> Tillbaka
Gav oss 22,4 km på 21,3 km/h i snitt

Idag var vi ute på vår tredje runda..


Typ av pass: Intervall

Längd totalt: ca: 19 km
Tid totalt: 47 min

Typ av intervall: Backintervaller á 460 m

TILL INTERVALLERNA
Längd: 6 km
Medeltempo: 18,9 km/h
Medelpuls: 127 slag/minut

INTERVALLERNA
Tid per intervall:
1:a - 16,5 km/h
2:a - 17,0 km/h
3:e - 16,9 km/h
4:e - 17,2 km/h

TILLBAKA FRÅN INTERVALLERNA
Längd: 9 km
Medeltempo: 24,9 km/h
Medelpuls: 142 slag/minut

Känsla: Benen var tunga idag! Vägen till intervallerna var tung och lång.. Intervallerna gick relativt bra
Påvägen tillbaka körde vi en flack raksträcka och fick upp grymt bra tempo. Vilken känsla!!!! WOW!!!


Det är jättekul att cykla :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0