Snatch

Igår körde jag klasspasset... Det var väldigt mycket fokus på teknik just för det underbara lyfter "RYCK" eller "SNATCH" som jag säger...

Det var fokus på full snatch eller squat snatch som en del säger...

Varje 90:e sekund skulle man göra 5 lyft och öka i vikt. 
Om man tappade på någon skulle man backar vikt och köra på

Sammanlagt skulle det blir 12 varv

Eftersom att det var mycket fokus på teknik startade jag lågt..

15 kg
17,5 kg
20 kg
22,5 kg
25 kg
27,5 kg
30 kg

- På 30 kg tappar jag lätt stången när jag blir stressad och känner mig pressad
När jag lyfter lugnt och avkopplat så gör jag det jättefint men lite stress/press så tappar jag det.. Jag körde många rundor på 30 kg. 
Är INTE nöjd.. Men jaja...alltid bra med teknik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0